Jdi na obsah Jdi na menu
 


Holé výřezy EPP 750 Kč (děkuji za dodání Makovec, konstrukce Ladislav Křivský, možno objednat např.zde)



rozpětí 900mm, délka 940mm, pohon AC 28/7-30 D - MPJ 20203 (velký červený), 3S LiPol 2000mAh 15C, vrtule sklopná Aeronaut Carbon 10,5x6 (27x15), reg. Advance 18 Plus, 4 x GWServo NARO/STD, REX 5 MPD, odběr max.22,93A (241,94W), letová hmotnost 610g, st.tah 800g

 

Stručné rady ke stavbě (viz foto) :

Pokud budeme model povrchově barevně upravovat, nejprve ořežeme a následně zbrousíme hrany trupu a kabiny. Pak vyřežeme v obou polovinách křídla elevony (křidélka) o rozměrech 30x7cm. Při prořezávání můžeme nechat část materiálu, aby se křidélka již nemusela zavěšovat na panty nebo izolepu. Následně slepíme obě poloviny křídla k sobě (jedná se o souměrný profil, takže nezáleží na stranové orientaci). Lepeno Purexem Rapid. Pro vyztužení křídla do něj uděláme nožem zespod i svrchu v nejširším místě podélný zářez (můžeme jej přesadit), do kterého zatlačíme uhlíkovou pásnici 8x0,5mm a zalijeme vteřinovým lepidlem. Hrany ocasních ploch můžeme oblepit balsou 8x2mm a vnitřní hrany, kde přijdou pantíky smrkovou lištou 8x2mm. Motor je uchycen motorovým ložem, které je nalepeno na uhlíkovou trubku 10/9, která je zaražena až do náběžky křídla (cca 5cm). Regulátor je umístěn ve vydlabané díře přes kabinu až u motoru (co dovolily vodiče regulátoru). Vodiče k baterkám jsou nastaveny a provlečeny udělanou dírou (jehlovým pilníkem) dospod k accu. Přijímač pak pod kabinkou, spolu se servy VOP a SOP. Bovdenem je veden v zářezu bocích trupu náhon k ocasním kormidlům. Tento pak po prolití vteřinovým lepidlem poslouží jako zpevnění trupu. Serva křidélek jsou umístěna svrchu kvůli náchylnosti přistávání bez podvozku, není to však nutností. Baterie LiPol jsou pak ve výřezu pod křídlem téměř v těžišti (105mm). Kabinku se mi podařilo upevnit velmi jednoduchým způsobem patrným z obrázku. Těžiště je 105 mm od náběžky.



Následně pak byl ještě v trupu pro jistotu vyříznut větrací otvor pro chlazení regulátoru.

Dokončeno 12.2.2005. Zálet 14.2.2005.
Velmi příjemné pocity ze zalétávání a už i z následného lítání, jelikož jsme si na sebe dosti rychle zvykli. Stabilní hodné letadlo, snášející i silnější vítr. Dovede být i brutálnější v tahu a rychlosti. Ladně a pomalu přistát k noze nečiní velký problém.


 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA